איך אפשר לוודא את איכות היהלום בטבעת?

אירוסין הוא אחד מהצעדים החשובים והמרגשים בחיים שלנו, והתהליך של בחירת הטבעת גם הוא כרוך לא מעט בחששות והתלבטויות. באיזה סגנון לבחור? באיזה יהלום?
וחשוב לא פחות – איך יודעים שהיהלום והטבעת באמת איכותיים וישמרו על המראה והאיכות שלהם לאורך שנים רבות?

ולכן חשוב לחפש טבעות אירוסין בורסת היהלומים כדי לקבל את חותמת האיכות והמקצוענות של הבורסה. ולא פחות חשוב, לבקש תעודה גמולוגית ותעודת אחריות. זה נשמע מבלבל? אל תדאגו! אנחנו כבר נסביר הכול.

מדוע להתעקש על טבעות אירוסין בורסת היהלומים?

בורסת היהלומים היא הגוף הרציני והמקצועי ביותר בכל הקשור ליהלומים ואבנים יקרות. הבורסה עצמה קובעת סטנדרטים מחמירים הקשורים לאיכות של היהלומים – הן מבחינת איכות היהלום עצמו כחומר גלם, והן מבחינת הליטוש והעיבוד שלו. לא סתם בורסת היהלומים הפכה להיות לחותמת איכות.

כיצד נקבעת איכות היהלום?

האיכות של היהלום תלויה בכמה קריטריונים, כאשר הקריטריון המרכזי הוא דרגת הניקיון. המשמעות היא עד כמה היהלום יפה וחסר פגמים, כאשר הדרגה עצמה מסומנת על ידי אותיות, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר היא יהלום נטול פגמים לחלוטין, והדרגה הנמוכה ביותר היא יהלום בעל פגמים ברורים. ככל שדרגת הניקיון גבוהה יותר – כך ערכו ושוויו של היהלום גבוהים יותר. רק אחוז זעיר מכלל היהלומים מגיע לדרגה הגבוהה ביותר, כאשר רוב היהלומים נמצאים בדרגות הביניים – המתייחסות לפגמים זעירים שלא ניתן לראות בעין, ועד לפגמים זעירים שכן ניתן לראות בעין ללא צורך בהגדלה של מיקרוסקופ או זכוכית מגדלת.

קריטריון נוסף הוא כמובן משקל היהלום, אשר כמו זהב – נמדד גם כן בקראט. במידה ורוכשים יהלומים קטנים ובעלי משקל נמוך, פעמים רבות יבצעו את החישוב והשקילה על כלל היהלומים שישובצו בטבעת ולא בעבור כל יהלום בנפרד. זה בהחלט מקובל בשוק ולא צריך להדאיג אתכם.

צבע היהלום גם הוא משפיע על ערכו, כאשר ככל שהיהלום שקוף יותר ונטול צבע לוואי – כך ערכו גבוה יותר. וגם כאן נהוג לדרג את הצבע לכמה דרגות.

ולסיום, הליטוש של היהלום. עבודת הליטוש חשובה כדי לקבל את צורתו הסופית של היהלום, כאשר הליטוש לא מתייחס לצורה הסופית אלא לגימור של היהלום. ככל שהליטוש טוב יותר – כך היהלום ייראה יפה יותר ומבריק יותר.

מהי התעודה הגמולוגית ומדוע היא חשובה?

גמולוגיה היא תורת האבנים היקרות, וגמולוג הוא איש מקצוע אשר מתמחה ביהלומים ואבני חן. גמולוג מקצועי יודע להעריך את שוויו של היהלום ולזהות את הפגמים הזעירים ואת עבודת הליטוש.

מאחר ורובנו לא מבינים לעומק באיכות היהלומים, התעודה הגמולוגית מבטיחה לנו שאכן אנחנו רוכשים יהלום איכותי שהולם את מחירו. היתרון של טבעות אירוסין בורסת היהלומים הם כמובן חותמת האיכות, כפי שהזכרנו קודם. וכך גם חשוב לוודא כי הגמולוג הוא חבר בבורסת היהלומים – מה שיבטיח את מקצועיותו.

 

×
דילוג לתוכן