איך בוחרים יהלום איכותי בסטנדרט אירופי או ה-4C?

החוק הראשון

החוק הראשון בבחירת יהלום, הוא לראות את היהלום.

נשמע מאוד מאוד בסיסי וטריוויאלי, אבל על זה עומדת כל הקניה שלכם של טבעת אירוסין או כל תכשיט יהלום מעוצב אישית או בעיצוב מדף.

להתחבר ליהלום שבכם

ראיתם כמה יהלומים? אחד בלט לכם לטובה? התחברתם לאבן יקרה מסוימת?

מצוין.

למרות שלא נוכל להסביר לכם מה בדיוק משך אתכם לאותו יהלום איכותי, נוכל להסביר לכם על מה בדיוק כדאי להסתכל כשבוחנים קנייה של אבן יקרה כיהלום איכותי מבית מאור תכשיטים ומה הכוונה שמדברים על סטנדרט אירופאי.

קריטריונים:

לכל דבר שצריך למדוד ולהשוות יש אמות מידה או קריטריונים בלעז. בין אם זה אולימפיאדה או בחירה של טבעת אירוסין מיוחדת עם יהלומים שווה במיוחד. הקריטריונים בבחירת יהלום איכות הם ארבעה המתחילים באות C:

  1.       Carat – קראט. המוכר והידוע מכל הקריטריונים. למעשה קראט הוא יחידת משקל ליהלומים. כמו גרמים וקילוגרמים. היחס הוא 0.2 גרם = 1 קראט. המשקל או הקראט הוא אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על נושא התמחור.

בטבעת אירוסין עם יהלומים, לרוב יהיה יהלום מרכזי בין חצי קראט ומעלה ועוד יהלומים צדדיים במשקלים נמוכים של כ-0.1 קראט.

  1.       Cut – חיתוך. קריטריון זה משפיע בעיקר על צורת היהלום המלוטש.

יהלומים יוצאים מבטן אדמה בתהליך ארוך וקשה (אחד החומרים הקשים בתבל) ולמעשה נראים כסלע לכל דבר. החכמה והמדע הביאו אותנו לרצות ללטש את היהלומים הגולמיים לרמה מקסימלית של ברק ושבירת אור. ישנן שמות רבים וצורות חיתוך ידועות רבות, אבל החכמה היא לבקע וללטש, כך שמאבן גולמית ירד כמה שפחות חומר כדי לשמר קראט (משקל) מקסימלי. אבן גדולה שווה הרבה מאוד. בייחוד אם היא מלוטשת נכון במקסימום ברק והשתקפות.

טיפ! יותר השתקפויות והחזר אור מקסימלי, שווים יותר.

 

  1.       Clarity – בהירות או בשפת העם: ניקיון. אין יצירה של הטבע שהיא מושלמת, אבל כן אפשר לשאוף לשלמות. יהלום שווה יותר הוא יהלום בו הפגמים הקיימים בקושי נראים לעין. המדרוג מהפחות טוב למעולה הוא: פגמים נראים לעין בלתי מזויינת, פגמים שאפשר לראות רק עם זכוכית מגדלת, פגמים מיקרוסקופיים.

חשוב! בעת בחירת היהלום הסתכלו עליו מכמה זוויות ובכמה סוגי תאורה, עם או בלי זכוכית מגדלת. ככה תקבלו פרספקטיבה טובה מה יותר יתאים בזווית הראיה הרלבנטית לטבעת האירוסין או התכשיט המעוצב שאתם מעוניינים לשבץ בו את היהלום.

  1.       Color – צבע. כמה פשוט ככה מורכב. למעשה מדובר במדד השקיפות של היהלום. יהלומים מחזירים אור מצד אחד לצד שני. בכל מעבר של קרן אור דרך שכבה או טווח היא יכולה לחזור לעיניו של המתבונן וכך למעשה אנו רואים מה הוא צבע היהלום. צבעו של היהלום נקבע בזמן היווצרו בבטן האדמה תוכלו לקרוא על השפעות מלאכותיות על ה צבע המאמרים הבאים. שימו לב שהיהלום שאתם בוחרים יהיה "חי" בהחזרי האור שלו ולא עכור.

כאן באים לעזור לנו תעודות בדיקה של היהלום ממקורות שונים, המעניקים ליהלום דירוגי צבע כאלו או אחרים. (אם תרצו להעמיק, יש לנו גם מאמר על נושא זה)

הגעתם עד לכאן? כל הכבוד!

עכשיו תחזרו למעלה ותקראו את החוק הראשון בבחירת יהלום לטבעת אירוסין משובצת יהלום.

ולמה? כי זה מה שקובע. האם היהלום קולע לטעמכם ולטעם של בת זוגכם.

 

המומחים של מאור תמיד ישמחו לעזור לכם לבחור ביהלום הנכון ולהשיג את התעודות המתאימות – הכל לפי סטנדרט האירופאי שלנו !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

×
דילוג לתוכן