איך גודל היהלום משפיע על מחיר הטבעת?

טבעות אירוסין, מחיר

אחד המעמדים המרגשים  ביותר בחייו של כל בן/ת זוג הוא הענקת טבעת אירוסין לאהובו/תו. מרבית טבעות האירוסין כוללות יהלום אחד או יותר שמשובצים בה, והם אלו שקובעים את מחיר הטבעת. כפי שתבינו מייד, בהקשר של טבעות אירוסין, מחיר הטבעת אומנם תלוי בגודל של היהלום, אך ישנם גם היבטים נוספים שיש לקחת בחשבון ושמשפיעים על מחיר הטבעת.

 

ערך הקראט

קראט מהווה יחידת משקל לאומדן יהלומים, כאשר כלל האצבע קובע כי ככל שהיהלום גדול יותר, כך הוא בעל קראט גבוה יותר ועל כן יקר יותר. ערך הקראט הוא למעשה כחמישית הגרם ממשקל כל היהלום, מה שניתן לכמת גם ביחידות הקרויות נקודות (כל קראט שווה כ- 100 נקודות). ניתן לומר כי עבור טבעות אירוסין, מחיר סביר שמתאים לרוב הלקוחות מתייחס לרוב ליהלומים של 1/2 עד 3/4 קראט. המחיר עבור טבעות שכאלה יהיה בטווח של בין 2000 שקלים ל- 4000 שקלים בממוצע.

 

איכות היהלום

מעבר לעניין הגודל של היהלום שמשפיע על מחיר הטבעת, יש להתייחס גם לאיכות היהלום שישובץ בטבעת. איכות היהלום קשורה באופן ישיר לדרגת הליטוש שלו, כאשר יהלומים שלוטשו ברמה גבוהה יהיו הרבה יותר נוצצים ושקופים, מה שגורם לאשליית עומק משמעותית יותר והיהלום עשוי להיראות הרבה יותר גדול מכפי שהוא בפועל. במילים אחרות, אם אתם מעוניינים לתת לאהובת ליבכם טבעת יהלום שתיראה גדולה אך עדיין תשמור על קווים עדינים יחסית ותהיה יוקרתית, אתם בהחלט יכולים לבחור ביהלום קטן יותר, אך כזה שלוטש היטב.

 

ככל שהליטוש יבוצע בצורה איכותית יותר, כך המחיר של הטבעת יהיה גבוה יותר ולא יהיה תלוי בהכרח בגודל היהלום עצמו. כיצד תדעו מהי רמת הליטוש של היהלום בטבעת שמעניינת אתכם? ובכן, כל יהלום צריך להגיע עם מידע ברור לגבי רמת הליטוש שלו והמוכר בחנות אמור לדעת לתת לכם את הנתון המדוייק. יהלומים מלוטשים היטב יגיעו עם ערך של  SI1 או  VS1 ודירוג צבע H  או G, מה שיעיד על יהלום שקוף.

 

צורת היהלום

בהגיעכם אל חנות איכותית אשר מוכרת טבעות אירוסין, חשוב שתדעו כי מחיר הטבעת מושפע מגודל הקראט ורמת ליטוש, יכול להיות מוצע לכם כתלות בצורת היהלום שתירצו ליישם על הטבעת. אחד הדברים היפים ביותר בטבעות אירוסין הוא היכולת לספק לאהוב/ת ליבכם את משאלות ליבה בהתאם להעדפותיה האישיות וזאת לעומת טבעות נישואין שמגבילות הרבה יותר את המעצבים שלהן.

 

למרות היותו של היהלום החומר החזק בטבע, עדיין ניתן לחתוך אותו במספר אופנים כך שהצורה הסופית שלו אינה חייבת להיות עגולה. ניתן לתכנן את טבעת האירוסין עם יהלומים עגולים, אליפטיים ואפילו מלבניים. ככל שהיהלום גדול יותר, מלוטש יותר וחתוך בצורות מיוחדות, כך המחיר של הטבעת יהיה גבוה יותר וזאת משום המורכבות של החיתוך והנדירות של הטבעת.

×
דילוג לתוכן