יהלומים מטופלים ויהלומים משודרגים – לפעמים הגודל כן קובע

טבעת יהלומים

בקניית טבעת אירוסין עם יהלומים או בקניית טבעת יהלומים מעוצבת, בעצם כמו בכל קניה, חשוב להגדיר את המטרה העיקרית: עמידה בתקציב, היהלום הכי גדול, היהלום הכי יפה, עיצוב טבעת אירוסין אישית ומקורית, טבעת בפלטינה וכו'.

ברגע שהגדרתם את המטרה העיקרית, תוכלו להתמקד במוצר הטוב ביותר שיש למאור תכשיטי יהלומים להציע עבורכם.

כאן נכנסים לתמונה יהלומים מטופלים מסוגים שונים.

ראשית , חשוב לנו שתבינו מה הכוונה ביהלומים מטופלים.

למי שקרא את המאמרים הקודמים, הסברנו לכם מה עומד מאחורי ה-C4

אם חשבתם שיהלומים ברמת ניקיון ופגמים נמוכה, יוצאים ממחזור המכירות העולמי. טעות בידכם.

יהלומים הם משאב טבע נדיר מאוד וגם לאילו הפחות מושלמים יש מקום בטבעות אירוסין,עגילי יהלומים וצמידי טניס. יהלום מטופל או משודרג, הוא יהלום טבעי לכל דבר ועניין ומגיע לרוב עם תווית מחיר נוחה יותר. מה שמאפשר לכם לרכוש יהלום גדול יותר ומרשים יותר, אם וכאשר נושא האיכות פחות מעניין ולא עומד בראש רשימת המטרות שלכם.

חשוב מאוד! יהלום מטופל חייב להגיע לנקודת המכירה עם תעודה מתאימה והצהרה על כך שהוא עבר טיפולים כאלו או אחרים.

ישנים פגמים פנימיים ופגמים חיצוניים ורובם ניתנים לטיפול בדרכים פשוטות ויעילות. רוב הטיפולים נעשים אחרי החיתוך והליטוש הראשוני:

  •          נקודות, כתמים וחריצים פנימיים ביהלום
  •          שריטות ומכות קלות בצד החיצוני של היהלום

בפגמים הפנימיים ניתן לטפל בעזרת קידוח בקרן לייזר, היוצר תעלה מינימלית בדרך לפגם ביהלום. כעת ניתן לטפל בכתם בעזרת חומר כימי. הקידוח משאיר סימנים קלים ביותר ואינו פוגם בחוזק ועמידות היהלום ולאחר סילוק הפגם ממלאים את התעלה בחומר שקוף וקשה.

בשריטות חיצוניות ומכות המחסירות מעט מחומר היהלום ניתן לטפל במגוון דרכים, מליטוש מחדש ועד מילוי בחומר שקוף דמוי זכוכית. המילוי גורף אשליה של העלמת השריטה, אבל, איש מקצוע וזכוכית מגדלת מקצועית של יהלומנים, יגלו את הטיפולים במהרה.

בנוסף ישנם טיפולים הבאים לשפר או לתקן את צבעו הטבעי של היהלום

  •          ציפויים בחומרים שונים – כמו שהזכרנו במאמרים על יהלומים צבועים יהלומים יכולים לקבל טיפולים חיצוניים כדי לאזן את הצבע הטבעי שלהם מצהוב ללבן או ציפוי בשכבה מאוד דקה של יהלום סינטטי על היהלום הטבעי, כדי לתת לו חזות יפה יותר ולשפר את עמידותו.
  •          הקרנות בחומרים רדיואקטיביים – מראשית המאה ה-20 בוחנים גמולוגים מומחים את השפעות הקרינה על יהלומים. כיום ישנן כ-4 דרכים לבצע טיפולי קרינה ליהלומים בצורה בטוחה ביותר שאינה מותירה שאריות קרינה על האבן היקרה
  •          טיפול בלחץ גבוה HPHT – טיפול הנפוץ יותר ביהלומים שצבעם מוגדר "חום". זהו תהליך חדש, שהתגלה ב-1999. הטיפול מסיר עדויות של צבע מתוך היהלום ומבהיר באופן ניכר את היהלומים החומים. הצבע הסופי המתקבל בסוף התהליך, תלוי מבנה היהלום ואיכותו ההתחלתית. טיפול בלחץ גבוה אף ניתן ליהלומים סינטטיים המיוצרים במעבדות. טיפול זה עוזר להבהיר אותם ולעשות אותם דומים יותר ליהלומים טבעיים. כיום ניתן אף להשפיע כצורה ניכרת על צבע היהלום באמצעות שליטה בפרמטרים השונים של תהליכי הטיפול.

אם הגעתם עד כאן אתם כבר מבינים לא קטנים ביהלומים וייעוץ מקצועי חשוב לכם לא פחות מהמחיר.

אנו מזמינים אתכם לסניף של מאור תכשיטים כדי לראות בעיניים סוגים של יהלומים ולהיוועץ באחד המומחים שלנו, כדי שתקבלו בדיוק את היהלום שבחרתם לטבעת האירוסין שלכם עם כל התעודות והפרמטרים הנכונים.

תכשיטי מאור – הסטנדרט האירופאי בתכשיטי יהלומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

×
דילוג לתוכן