מה ההבדל בין זהב לבן לזהב צהוב?

טבעת אירוסין יהלום

זהב לבן וזהב צהוב הם שניים מהצבעים הפופולריים ביותר בעולם התכשיטים – ובעולם טבעות הנישואין והאירוסין בפרט. אך מהו באמת הזהב הצהוב? מי הוא הזהב הלבן? ומה בדיוק ההבדל בין השניים? בואו להציץ מאחורי הקלעים של המתכות המבוקשות.

איך הכל התחיל?

הצורה הטהורה ביותר של זהב בתכשיטים תוארכה לשנת 4000 לפני הספירה. עם זאת, היא שימשה בעיקר בתקופות הגאורגית והוויקטוריאנית. בתקופות אלה נעשה שימוש בזהב המשולב עם חומרים נוספים, כגון אודם וספיר. בסופו של דבר, תכשיטנים ראו את היתרון בלערבב זהב טהור עם מתכות אחרות כדי לייצר תכשיט עמיד יותר – אך יקר פחות, וכך נולדו הוואריציות השונות, כמו זהב אדום, לבן ועוד.

איך מכינים זהב לבן?

טבעות אירוסין זהב לבן הן נפוצות מאוד. את הצבע המיוחד מקבלים משילוב בין סגסוגת של זהב ומתכת לבנה, לרוב ניקל או כסף. למרות שחלקו המכריע של הגוון מגיע משילוב בין המתכות, בדרך כלל בזהב לבן יעשה שימוש גם בציפוי רודיום, מעין מתכת כסף בגוון לבן המוסיפה צבע מבריק והופכת את התכשיט לעמיד יותר.

האם זהב לבן הוא זהב אמיתי?

בהחלט! זהב לבן הוא זהב אמיתי לכל דבר, אך כאמור, מעורבים בו חלקי מתכת נוספים. לכן, לפני רכישה של התכשיט כדאי לבדוק את מספר הקראט כדי להבין עד כמה הוא טהור. לרוב מספר הקראט הנפוץ ביותר יהיה 14 או 18, בעיקר בכל הנוגע לטבעות אירוסין.

מה ההבדל בין זהב לבן לצהוב?

יש הרבה קווי דמיון בין זהב לבן לצהוב. שניהם עובדים טוב כמעט עם כל חיתוך, בהירות וקראט של יהלום. ההבדל העיקרי בין זהב לבן, צהוב ואפילו אדום הוא פשוט בתערובת המתכת המשמשת לייצר אותם. המתכות הנפוצות ביותר לערבוב עם זהב צהוב הן נחושת, כסף, ניקל, פלדיום ואבץ. בהתאם למתכת הנבחרת ואחוז המתכת המעורבב עם הזהב הטהור – יתקבל הגוון הרצוי. בזהב לבן, למשל, יש יותר ניקל ואבץ ואילו בזהב הצהוב יש יותר נחושת.

האם כדאי לקנות תכשיט מזהב לבן או צהוב?

בסופו של דבר, זה תלוי בהעדפה האישית שלכם. הזהב הלבן מאוד אופנתי, אבל זהב צהוב הוא על זמני ותמיד באופנה. אם אתם לא בטוחים מהו הזהב המתאים לכם, בחנו את גוון העור שלכם ונסו את שני הסוגים. גווני עור "קרירים" יותר משתלבים טוב יותר עם זהב לבן או פלטינה. אנשים עם גווני עור חמים נוטים לבחור, לרוב, בטבעות או תכשיטים נוספים בגווני זהב או אדום. אם אתם עדיין לא מצליחים להחליט, תוכלו ליהנות מהטוב שבכל העולמות ולשלב בין שניהם. כך למשל, תוכלו לבחור טבעת אירוסין זהב לבן וטבעת נישואים עשויה זהב צהוב ולשלב את שתיהן על אותה האצבע, כמובן אם הטקסטורה והדוגמה מתאימים. כך תיצרו מראה ייחודי המשלב את שתי המתכות.

 

×
דילוג לתוכן