מה ההבדל בין טבעת נישואין לאירוסין?

טבעות אירוסין

החלפת טבעות היא סמל מסורתי לנישואין כבר מתקופות קדומות; אך מהו המקום של הטבעות הללו היום, בעידן המודרני? כדי להבין את זה, כדאי לדעת מהו ההבדל בין טבעות אירוסין לבין טבעות נישואין. הצטרפו אלינו למסע שכולו יופי, אהבה והיסטוריה.

קצת הבדלים על קצה המזלג

טבעות אירוסין ניתנות לרוב לרגל הצעת הנישואין או זמן קצר לאחר ההחלטה להתארס. בנוסף, לרוב טבעת האירוסין כוללת אבן דומיננטית אחת או שלוש אבנים קטנות, יהלום או אבן אחרת, בעוד שטבעת נישואין תהיה לרוב פשוטה יותר בסגנונה וללא אבנים גדולות או אבן חן מרכזית.

המחיר

גם המחיר מדבר את ההבדל שבין טבעות האירוסין לנישואין. מאחר וטבעת נישואין לרוב תהיה פשוטה יותר וטבעת אירוסין תהיה בדרך כלל עם אבנים, יהלומים או שיבוצים אחרים – מחירה של טבעת אירוסין יהיה משמעותית גבוה יותר מאשר טבעת נישואין.

על איזה אצבע עונדים טבעת אירוסין ועל איזה טבעת נישואין?

באופן מסורתי וברוב התרבויות, את טבעת האירוסין וטבעת הנישואין עונדים על אותה האצבע, הנקראת – למרבה ההפתעה – אצבע. בדרך כלל זה יהיה על יד שמאל, ממש ליד הזרת. אך היום, כמובן, דברים רבים השתנו. כיום אין "חוק" או מנהג רווח אחד, אם כי לרוב נמצא את טבעת הנישואין על אצבע יד שמאל ואת טבעת האירוסין על אצבע יד ימין.

סמל אהבה שמגיע עד ללב

גם טבעת נישואין וגם טבעת אירוסין הן סמל; על אף השוני ביניהן, ההזדמנויות השונות בהן מעניקים אותן והעובדה שיש ביניהם לרוב פערי מחיר גדולים, מדובר בסמל משותף – של אהבה. האמונה לפיה החלפת טבעות היא סמל לאהבה התחילה עוד במצרים העתיקה. אי אז לפני אלפי שנים, האמינו המצרים כי הווריד של האצבע הרביעית, עליה עונדים את הטבעות הללו, עולה ישר ללב, וכך הוא מחזק את האהבה בין בני הזוג, כמו גם את המחויבות ביניהם. הרומאים אימצו את המסורת המצרית הזו והביאו איתם את המנהג הזה ברחבי אירופה ומשם הוא התבסס גם במסורת האמריקאית. גם אם במציאות אין וריד שכזה, הסמליות והמסורת נשארו בעינם.

מתכננים מראש

כדי ששתי הטבעות יתפקדו יחד בהרמוניה, חשוב לשים לב למספר פרמטרים. בראש ובראשונה, נעדיף ששתי הטבעות יאמצו סגנון דומה. אם טבעת האירוסין, למשל, מאופיינת בסגנון וינטאג' עתיק, הרי שנעדיף לבחור גם טבעת נישואין בסגנון וינטאג' או ניטרלי וחלק. כך יהיה ניתן להבטיח ששתי הטבעות יתפקדו בהרמוניה זו לצד זו, ויספרו יחד סיפור שלם.

מאחר ויש הרבה שבוחרים, גם אם לא מיד אחרי הנישואים, לענוד את שתי הטבעות על אותה אצבע, המצב האידיאלי יהיה בחירה מראש של שתי הטבעות כך שבאמת יוכלו להתאים זו לזו. כך לא רק משיגים מראה יפהפה, אלא זה גם יותר פרקטי – יש מקום לעוד טבעות על האצבעות אם רוצים, וניתן להלחים את הטבעות זו לזו כך שהן לא ישתפשפו אחת בשנייה או שהמתכת שלהן תתגרד על ידי האבנים.

×
דילוג לתוכן