מה ההבדל בין טבעת נישואין לטבעת אירוסין?

טבעת הנישואין היא חלק משמעותי בטקס נישואין. זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שבו בני הזוג מחליפים טבעות ומתחייבים זה בפני זה על עתיד משותף ביחד. אך עוד הרבה לפני הנישואין מתרחשת כמובן הצעת הנישואין שאליה בדרך כלל מגיעים מוכנים עם טבעת אירוסין. מה ההבדל ביניהם ואיך בוחרים את הטבעות? הנה כמה טיפים.

טבעת אירוסין וטבעת נישואין – מצא את ההבדלים

נתחיל מהחלק הקל. טבעות אירוסין מאפשרות לכם המון חופש יצירתי. בדרך כלל נהוג לבחור טבעת אירוסין המשובצת אבנים טובות או יהלומים, אך תוכלו לבחור גם טבעות אחרות, ומגוון העיצובים שעומד לרשותכם הוא עצום. טבעות נישואין לעומת זאת, צריכות בדרך כלל לעמוד שני קריטריונים עיקריים:

  • טבעת עגולה וחלקה: על פי המסורת, טבעת נישואין צריכה להיות עגולה וחלקה, ללא שיבוץ של יהלומים או אבנים אחרות. עם זאת לרוב ניתן לעטר את חלקה החיצוני של הטבעת באמצעות חריטות בהתאם לטעמכם האישי.
  • חומר הגלם: טבעות נישואין צריכות להיות מורכבות מחומר גלם אחד, כאשר אין אפשרות לערבב בין מתכות שונות כגון זהב, כסף ופלטינה. המחמירים אף מקפידים לרכוש טבעת העשויה מ-18 קראט כדי להשיג את דרגת הטוהר המרבית. למרות זאת, אפשר עיצוב הטבעת יכול בהחלט לכלול שילוב בין זהב צהוב לבין זהב לב, אם תרצו לגוון קצת.

איך תבחרו טבעת אירוסין?

בדרך כלל יהיה לכם פשוט יחסית לבחור את טבעת הנישואין. לרוב הולכים לחנות עם בן או בת הזוג, ובוחרים ביחד עם הטבעות שילוו אתכם בחייכם המשותפים. אבל מה לגבי טבעות אירוסין? מה עושים כאשר רוצים להפתיע ולבחור טבעת אירוסין בלי שהצד השני יידע על כך משהו? במקרה הזה תצטרכו לבחור את הטבעת בכוחות עצמכם, ולשם כך תוכלו להיעזר בטיפים הבאים:

  • סגנון העיצוב: טבעת אירוסין היא תכשיט אישי מאוד, והסגנון שלה צריך להיות תואם למי שעונד אותה. נסו לחשוב על הטעם האישי של הצד השני, ושאלו את עצמכם מה הכיוון המתאים. האם כדאי לבחור בטבעת עם יהלום סוליטר בעיצוב קלאסי? ואולי עיצוב וינטאג'? האם חשוב לצד השני שטבעת תהיה מרשימה? או שדווקא עיצוב סולידי יותר יתאים? אם אתם מתלבטים ניתן להיעזר בחבר או חברה קרובים המכירים היטב הנפשות הפועלות.
  • זהב צהוב, לבן, ואולי פלטינה? הבחירה בסוג המתכת גם היא שאלה של טעם אישי. אם אתם מעוניינים במתכת לבנה כדאי לבחור בטבעת אירוסין מזהב לבן או מפלטינה, אך קיימות גם טבעות אירוסין יפיפיות מזהב צהוב, ואפילו מזהב מעט ורדרד. זכרו, שבכל הנוגע לטבעות אירוסין אין כל הגבלות, ותוכלו גם לשלב בין מתכות שונות.
  • יהלומים או אבני חן: טבעות אירוסין יכללו בדרך כלל שיבוץ של אבני חן, כאשר בדרך כלל נהוג לבחור בשיבוץ של יהלומים. האפשרויות הן רבות ותוכלו לבחור בין יהלום מרכזי אחד ובין שיבוץ של כמה יהלומים, וגם במקרה זה כדאי לחשוב מה ישמח את הצד השני ויוביל לתשובה המיוחלת.
×
דילוג לתוכן