למה חשוב לשים לב כאשר קונים טבעת?

טבעות אירוסין זהב לבן

טבעת היא תכשיט אישי מאוד, שלעיתים נותנים או מקבלים אותה ברגעים בלתי נשכחים בחיים. ואם מדובר בטבעת אירוסין או בטבעת נישואין היא תלווה אתכם לאורך שנים ותזכיר לכם את הקשר החזק שלכם לבן או בת הזוג. בדיוק בגלל זה, בחירה בטבעת צריכה להיעשות בחוכמה וברגישות ותוך התייחסות לכל הפרטים, קטנים כגדולים. אז כדי שתדעו למה חשוב לשים לב – הנה המדריך הקצר לבחירת הטבעת המושלמת עבורכם.

בחירת סוג המתכת

תכשיטים ניתן להכין ממתכות מסוגים שונים, כאשר בדרך כלל בוחרים בכסף, בזהב או בפלטינה. תכשיטים מכסף באיכות גבוהה יהיו בעלי הסימון הסטנדרטי של 925, אך מתכת זו נוטה להשחיר, והיא גם רכה יחסית ופחות עמידה מזהב ומפלטינה. מסיבה זו, אם אתם מעוניינים בטבעת אירוסין או נישואין, מומלץ לבחור בטבעות זהב או פלטינה. הזהב נמדד על פי יחידות קראט המציינות את טוהר המתכת, והוא כולל גוונים שונים המאפשרים התאמה מדויקת לטעמה לבן/ת הזוג. בזכות המגוון הרחב, כיום ניתן למצוא גם טבעות אירוסין זהב לבן לצד הגוון הזהוב הסטנדרטי. טבעות פלטינה, מתכת יקרה הנחשבת לעמידה מאוד, ניתן למצוא בגוונים של כסף, אך לרוב זוהי מתכת שמשתמשים בה פחות ומבחר העיצובים בה קטן לעומת הזהב.

בחירת אבני החן

בניגוד לטבעות נישואין, שהן לרוב חלקות, טבעות אירוסין מושכות את תשומת הלב שלנו בזכות האבנים המשובצות בהן. תוכלו כמובן לבחור באבני חן מסוגים שונים, אך כאשר מדובר בטבעת אירוסין הבחירה הקלאסית היא יהלום איכותי ומרשים. את היהלום מודדים על פי גורמים כגון משקל, צבע, ניקיון וחיתוך, כאשר ישנם סטנדרטים מקצועיים הקובעים את ערכו של היהלום. המשקל נמדד בקראטים, כאשר בדרך כלל יהלום בטבעת יהיה בעל 0.5 קראט, ולעיתים ישולבו בטבעת גם יהלומים קטנים יותר. מבחינת שווי היהלום, ככל שהיהלום שקוף יותר ונקי יותר (ללא פגמים) וככל שהחיתוך שלו איכותי יותר, גם הערך של היהלום יהיה גדול יותר. שימו לב! כדאי לוודא שאתם מקבלים תעודה גמולוגית המציינת את איכותו וערכו של היהלום, ולשם כך מומלץ לרכוש את התכשיט רק בחנות המתמחה בתחום זה.

עיצוב הטבעת

איכות המתכת והאבן המשובצת הם גורמים אובייקטיביים שקל יחסית למדוד אותם. אבל סגנון העיצוב של הטבעת הוא כבר עניין של העדפה אישית, וכדי לבחור נכון רצוי לנסות לקלוע לטעמה של בן/ת הזוג. לרוב יהיו כמה סגנונות מובילים שיוכלו לכוון אתכם בבחירה:

  • עיצוב קלאסי: זהו סגנון "בטוח" שאף פעם אינו מאכזב. בדרך כלל הקווים יהיו נקיים, והטבעת תהיה מורכבת מחישוק מזהב ומיהלום סוליטר איכותי.
  • קלאסי עם טוויסט: אם אתם מעוניינים בסגנון קלאסי אך בכל זאת רוצים להוסיף נגיעה ייחודית יותר, תוכלו לבחור בעיצוב קלאסי הכולל "טוויסט" מעודן. זה יכול למשל להיות עיצוב מיוחד של החישוק או שיבוץ של כמה אבנים יחד, המאפשרים ליצור מראה יוצא דופן.
  • עיצוב בסגנון עתיק: בשנים האחרונות ניתן למצוא עיצובי וינטג' המעניקים לטבעת מראה עתיק שאי-אפשר להתעלם ממנו, אך חשוב לזכור כי זהו סגנון מאוד ספציפי, ולפני שבוחרים כדאי לוודא שבת/ן הזוג אכן נמשכ/ת לעיצוב מסוג זה.

לסיכום, בעת בחירת הטבעת יש להתייחס לאיכות החומרים כמו גם לעיצוב הטבעת. על מנת לבחור את הטבעת הנכונה עבור בן/ת הזוג כדאי לפנות לחנות המתמחה בתחום, ולא יזיק גם להגיע בליווי חבר/ה או בן משפחה המכירים היטב את טעמו/ה.

×
דילוג לתוכן