מה חשוב לדעת לפני החתונה?

טבעות אירוסין

מרגע שבו טבעות אירוסין נקנות, נשלפות במעמד מרגש ובן או בת הזוג אומרים "בטח שכן!!!" להצעת הנישואין המרגשת – לפעמים זה יכול להרגיש כמו נפילה חופשית לעבר היום הגדול. ונפילה חופשית זה כיף לא נורמלי, אבל גם מסוכן לפעמים. אז איך הופכים את הימים שלפני החתונה למהנים ביותר? איך ממקסמים את הזמן המיוחד הזה ומגיעים כמה שיותר מוכנים ליום הגדול ולחיים המשותפים שיגיעו אחריו? הנה כמה דרכים בהם תוכלו לחזק את הקשר, לגרום לאהבה ביניכם לגדול וליהנות האחד/ת מן השני/יה לאורך שנים ארוכות וטובות.

מה חשוב לבן או בת הזוג?

כשחולקים יחד חיים משותפים, חולקים גם את האמונות האחד של השני, הערכים, הדת והפוליטיקה של בן או בת הזוג. זה לא אומר שחייבים להסכים על הכל, אבל חשוב להבין מהם הערכים המנחים אותו או אותה ובעיקר – לכבד אחד את השני. גם אם תגלו שאתם נמצאים משני עברי המתרס ואתם מאוד שונים זה מזה, אל תתייאשו. ייתכן ויידרש מאמץ להגיע לעמק השווה בדברים מסוימים, אך מוטב לגלות זאת מבעוד מועד ולעבוד על הפערים כמה שיותר מהר כדי שלא יפריעו לכם לאורך זמן ויהפכו להיות משמעותיים יותר ככל שחולף הזמן (והרומנטיקה קצת דועכת…).

מותר (וכדאי) לדבר על כסף

התחום הפיננסי הוא אחד התחומים הבסיסיים והחשובים שתחלקו יחד כבני זוג- למרות שלא תמיד זה קל או כיף לדבר על נושאים כאלה, ובטח לא כשאתם עדיין צעירים ונטולי דאגות, זה ממש חיוני. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצבים שעלולים לגרום לנזק לנישואים שלכם. כך למשל, כדאי לדבר על האופן שבו תחלקו את הוצאות המחייה שלכם, כיצד אתם מתכננים לחיות, עד מתי אתם מתכננים לעבוד, כיצד אתם רואים את אופן התפתחות הקריירה שלכם וכדומה.

ילדים זה שמחה

ממש כמו שיחה על כסף ועניינים פיננסיים, גם התכנון המשותף שלכם לגבי ילדים הוא חשוב מאוד. האם שניכם רוצים ילדים? אם כן, כמה ילדים תרצו? שתפו את החזון המשותף שלכם לפני שתחליפו טבעות אירוסין או מיד אחרי, אל תחכו עם זה הרבה זמן כיוון שזו סוגייה שעלולה לגרום לכאב לשני הצדדים. הרבה זוגות נכנסים למערכת של נישואין מתוך מחשבה שאפשר לענות על השאלות הללו אחר כך או שהם פשוט מניחים שהצד השני ינחש את עמדתם או יסכים לה ללא עוררין, אך בפועל רק לעתים נדירות זה נגמר טוב. חשוב להסכים על הדברים הללו מההתחלה.

צאו לטיול

נסיעה משותפת לטיול ארוך נותנת לשני בני הזוג להתנתק, לאהוב וליהנות יחד. אם יש מצבי מתח בטיול, כך בן או בת הזוג יכולים לראות כיצד השני מגיב ואיך הוא או היא מתמודדים איתם. זה לא חייב להיות טיול ארוך או יקר במיוחד, גם טיול קמפינג, שכירת דירת אירוח או יציאה לסופ"ש קצר יעשו את העבודה והם יכולים לא רק לסייע לכם ליהנות זה מזה באחת התקופות המלחיצות שיש, אלא גם ללמוד עוד קצת אחד על השני.

 

×
דילוג לתוכן