מה המחיר הממוצע של טבעות אירוסין?

בתחום עיצוב התכשיטים ובמיוחד טבעות אירוסין וטבעות נישואין, תוכלו למצוא מגוון גדול של אפשרויות וסגנונות, ובהתאם – גם בטווחי מחירים שונים לחלוטין.

אז רגע לפני שאתם הולכים לבחור את טבעת האירוסין המושלמת, אתם בטח תוהים לעצמכם מה המחיר הממוצע בתחום הזה, וכמה כסף כדאי להקציב לרכישה. אז אל דאגה, אנחנו כאן כדי לענות בדיוק על זה!

 

מטבעות קלאסיות ועד טבעות אירוסין מיוחדות

חשוב לדעת כי העלות של הטבעת מושפעת מכמה גורמים כמו עלות חומרי הגלם ועלות העבודה, וכמובן גם שיש עניין של מיתוג ויוקרה של מעצבים ומותגים מסוימים.

באופן טבעי ככל שחומר הגלם של הטבעת יקר יותר, כך גם המחיר שלה יהיה גבוה יותר – ולהיפך. למשל טבעות אירוסין קלאסיות אשר מעוצבות בקווים פשוטים וללא שיבוץ של יהלומים או שיבוץ של אבן אחת קטנה – נע סביב ממוצע של כ-2,000 ₪.

בקטגוריות של טבעות אירוסין מיוחדות, טבעות בעיצוב וינטאג', עיצוב אישי וכדומה – טווח המחירים גבוה יותר, ונע על קשת רחבה יותר. לרוב מדובר במחיר ממוצע שמתחיל בכ-4,000 ₪ אך בהחלט ישנן טבעות יקרות הרבה יותר והמחירים יכולים להגיע גם ל-10,000 ₪.

ככל שהעיצוב של הטבעת מורכב ודורש יותר עבודה כך מחירה יהיה גבוה יותר, וכמובן שככל שמשבצים אבנים ויהלומים רבים יותר – המחיר יעלה גם כן. אם אתם חושקים בטבעת אירוסין בעיצוב אישי, באופן טבעי הצעת המחיר תכלול בתוכה גם את העלות של עיצוב הטבעת והייצור שלה באופן אישי ומיוחד.

 

כמה כסף אנחנו הישראלים משקיעים בטבעת אירוסין?

סקרים שנעשו בשנים האחרונות הראו כי כמחצית מהישראלים שרכשו טבעת אירוסין, רכשו אותה במחיר שנע בין 5,000 ₪ ל-6,000 ₪. בעבור מדרגות המחיר הנמוכות או הגבוהות יותר, האחוזים מתחלקים באופן דיי שווה.

אבל כדאי לזכור שהנתונים האלה הם תוצאות של סקרים, ובפועל אפשר בהחלט לרכוש טבעות בקטגוריות מחיר אחרות לחלוטין. ועוד יותר מכך, המחירים בשוק הם דבר חי ומשתנה – ישנן תקופות שבהן רואים עלייה משמעותית במחיר של חומרי הגלם, ולעומת זאת תקופת משבר כמו זו שאנו חווים בעקבות הקורונה יכולה להוביל להורדה במחירים ולמבצעים משתלמים.

 

מה חשוב לבדוק כאשר קונים טבעת אירוסין?

מלבד המחיר, אנחנו ממליצים בחום לבדוק מהם חומרי הגלם איתם הכינו את הטבעת – הן מבחינת סוג המתכת והן מבחינת הסוג והאיכות של האבנים והיהלומים. על אחת כמה וכמה כאשר רוכשים טבעות אירוסין מיוחדות, שבהן נעשית עבודת שיבוץ מורכבת, ומחירן נוטה להאמיר. אם הטבעת משובצת יהלומים חשוב לקבל תעודה גמולוגית, שזו תעודה המעידה על האיכות של היהלומים.

בנוסף כמובן שחשוב לוודא כי אתם מקבלים אחריות. האחריות צריכה לכלול תיקון של פגם וגם תיקון במידה ואחת האבנים נופלת. מעבר לזה חשוב לבדוק האם ניתן יהיה לבצע התאמות לגודל הטבעת – כיוון שלא בכל דגם ניתן לעשות זאת.

 

×
דילוג לתוכן