מה טווח המחירים של טבעות אירוסין?

טבעות אירוסין

אם השאלה הזו עוברת לכם בראש, אל דאגה, זה לא אומר שאתם חלילה לוקים בקמצנות רומנטית, אלא שאתם פשוט מחושבים, מתוכננים ורוצים ליהנות מהפריט היפה ביותר – אך גם כזה שיתאים לתקציבכם האישי. אז שינסנו מותניים ויצאנו לבדוק מהו טווח המחירים של טבעות אירוסין, כמה אנשים מוציאים בד"כ עבור התענוג הנוצץ וגם מה משפיע על המחיר.

האומה ה"בזבזנית" ביותר: ארה"ב

בעוד שבארץ המחירים נחתכים בחצי או יותר, בארה"ב, כך עולה מסקרים, העלות הממוצעת של טבעת אירוסין עמדה בשנת 2017 על 6,351$ (!). בבריטניה, לעומת זאת, ההוצאה הממוצעת על טבעות אירוסין נמוכה משמעותית, אך המשמעות היא לא בהכרח שאנשים קונים טבעות יקרות פחות, אלא פשוט מוכנים "להסתכן" ולבחון חומרים חדשניים, עיצובים שאינם בהכרח מסורתיים ועוד – ובכך להתרחק מהרף העליון של התמחור. בישראל הקטנה אפשר ליהנות ממחירים מעולים עבור טבעות אירוסין עם יהלום או בלעדיו, עם איכות מצוינת לא פחות, כשטווח המחירים נע בין 1,500-20,000₪ בהערכה גסה.

מה משפיע על המחיר?

האלמנט העיקרי המשפיע על מחיר טבעת האירוסין הוא סוג היהלום או אבן החן הנבחרת, ומאפייני האיכות שלה. כך למשל, אם תבחרו טבעת אירוסין משובצת יהלום ברמה גבוהה מאוד וגם גדולה יחסית, האבן המרכזית עשויה להוות כ-80% מערך הטבעת כולה.

יהלום אחד, צורות שונות

אם אתם מעוניינים לשמור על טווח מחירים שאינו גמיש, כדאי לדעת כי יהלומים בעלי צורה שונה מתומחרים אחרת – גם אם הם בעלי אותו קראט. לדוגמה, יהלומים עגולים יהיו יקרים יותר בהשוואה לחיתוכים אחרים (כמו אליפסה, למשל), כיוון שבדרך זו הם מייצרים את רמת הפסולת הקטנה ביותר במהלך החיתוך. לכן, לא מעט צרכנים מעדיפים לרכוש טבעת אירוסין שאינה עגולה (יהלום, אליפסה או חיתוך איזמרגד) וכך ליהנות מכל העולמות: מחיר נוח יותר שאינו בא על חשבון איכות היהלום.

הוספת אבנים קטנות: דרך מעולה להשפיע על המחיר

דרך נוספת "להקטין" את המחיר מבלי להקטין את האיכות, היא לבחור בטבעת יהלומים המורכבת מטבעת מרכזית קטנה יחסית, המשובצת באבני חן או יהלומים קטנים סביבה. טבעת אירוסין כזו תיתן אשליה של גודל באופן משמעותי, כך שהיהלום המרכזי יראה גדול יותר ממה שהוא באמת, והמראה הסופי שיתקבל הוא דרמטי, מעוצב, על זמני – וגם זול יותר, אך לא פחות איכותי.

מפריכים מיתוסים: לא צריך להוציא "משכורת של חודשיים"

המיתוס הנפוץ ביותר בנוגע לרכישת טבעת אירוסין הוא שיש להשקיע בה תקציב שווה ערך לשתי משכורות לפחות. למעשה, אין כלל שיכול להיות מוטעה יותר. לראיה: המיתוס הזה החל כקמפיין פרסומי (וערמומי למדי) של תעשיית היהלומים העולמית, ואיכשהו השתרש בתודעה. כדי לבחור טבעת אירוסין וכדי לדעת כמה להשקיע בה, כדאי להבין מהו התקציב העומד לרשותכם, מהו ההבדל בין הטבעות השונות וכיצד כל פרמטר משפיע על המחיר. רק כך תוכלו לקבל החלטה נכונה – וגם יפה עד מאוד, אנחנו בטוחים.

×
דילוג לתוכן